عملکرد صفحه کلید آسانسور به چه صورت است
نوشته شده توسط : آسانسورچی

عملکرد صفحه کلید آسانسور به چه صورت است؟

امروزه با پیشرفت فناوری پنل شاسی های آسانسور در طرح های متفاوتی ساخته شده است و در دو نوع دکمه ای و لمسی موجود است . صفحه کلید آسانسور به آسانسور فرمان می دهد تا با توجه به طبقه ای که فرد انتخاب کرده است کابین حرکت کند

در مکانی که آسانسور نصب می شود باید در هر طبقه یک شاسی وجود داشته باشد . پنل شاسی یکی از عوامل مهمی در زیبایی کابین است . در شکل و رنگهای متفاوتی وجود دارد و جنس آن از استیل ، آلومینیوم و برنز می باشد .

صفحه کلید آسانسور شامل دکمه های فشاری اخطار ، نمراتور (نمایش طبقه ای که در آن حضور دارید) ، دو فلش برای اعلام جهت حرکت آسانسور به بالا یا پایین ، کلید زنگ خطر ، کلید تهویه کابین ، باز شدن در ، بسته شدن در ، لامپ اضطراری و.. می باشد .

صفحه کلید آسانسور از دو بخش تشکیل شده است : شاسی احضار و شاسی طبقات.

شاسی احضار دارای دو نوع توکار و روکار می باشد. داخل کابین کنار درب آسانسور قرار می گیرد . وظیفه آن حرکت کابین به طبقه ی مورد نظر است. شاسی طبقات دارای یک صفحه نمایش و یک کلید احضار می باشد . وظیفه آن نمایش جهت و موقعیت کابین است .

انواع صفحه کلید آسانسور کدام است ؟

پنل شاسی لمسی استیل و پنل شاسی از جنس شیشه :  شاسی آسانسور لمسی استیل جدید است و زیبایی خاصی به داخل آسانسور می بخشد . در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارد .

صفحه کلید آسانسور از جنس استیل با دکمه های فشاری : لمسی نیست و دارای دکمه های فشاری می باشد. در آسانسور بیشتر از این مدل استفاده می شود .

پنل شستی با استفاده از اثرانگشت، رمز یا کارت : نوع بسیار جدیدتری از پنل شستی می باشد که با کارت های RFID ، اثرانگشت ، شماره رمز کار می کند. این مدل برای دسترسی فرد به کابین است . میتواند دسترسی فرد را در بعضی طبقات محدود یا مجاز می کند .

مزایای صفحه کلید آسانسور

دارای کلید احضار می باشد که از داخل واحد به طبقه مورد نظر می رود . از کلید آسانسور میتوان به عنوان آلارم هم استفاده کرد .

کلید های صفحه کلید دارای LED می باشد که در شب ، پنل به راحتی قابل تشخیص است.

پنل های شاسی دارای یک صفحه کریستال می باشد که علاوه بر بالا بردن کیفیت قابلیت ضد خش دارد و بسیار مقاوم است .

کلیدها دارای رنگهایی همچون سفید ، سبز ، صورتی ، آبی و مشکی می باشد که در زیبایی کابین موثر است.

نصب صفحه کلید آسانسور بسیار آسان است و نیاز به سیم کشی خاصی ندارد .

افراد نابینا چگونه از آسانسور استفاده می کنند ؟

صفحه کلید آسانسور که دارای دکمه است ، در زیر هر دکمه نوشته های برجسته ای وجود دارد که به آن خط بریل گفته می شود. افراد نابینا با لمس نوشته های برجسته میتوانند طبقه مورد نظر را انتخاب کنند.

چگونه صفحه کلید آسانسور متناسب با کابین انتخاب کنیم ؟

دقت در انتخاب پنل صفحه کلید آسانسور بسیار مهم است علاوه بر زیبایی باید به منطقه نصب آن توجه کرد.

در مناطقی که رطوبت بالاست مانند کشتی ها یا سالن های ورزشی و.. باید صفحه کلیدی که انتخاب می کنیم ضد زنگ و در برابر رطوبت مقاوم باشد . یا استفاده از پنل های شیشه ای برای آسانسور های صنعتی مناسب نیست زیرا در برخورد با جسم تیز آسیب می بیند .

همچنین استفاده از پنل های شاسی لمسی در آسانسورهایی با ساختمان قدیمی ، مناطق پر رطوبت ، آسانسورهای صنعتی ، و مکان های که رفت و آمد بسیار بالاست گزینه مناسبی نیست





:: برچسب‌ها: صفحه کلید آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: